بهتر است بنرهای تبلیغاتی ویژگی های زیر را داشته باشد:
سبک و کم حجم بودن:
یکی از مهمترین ویژگی های یک بنر تبلیغاتی کم حجم بودن آن است. با توجه به سرعت اینترنت و میزان پهنای باند درکشورمان، باید طوری بنرهای تبلیغاتی را طراحی کنید که اکثر کاربران قادر باشند آن را مشاهده کنند.
جذابیت:
جذابیت اولین چیزی است که باعث میشود تا یک کاربر، یک بنر تبلیغاتی را مشاهده کند. امروزه کاربران در اینترنت به صورت غیر قابل پیش بینی با حجم وسیعی از بنرها و متون تبلیغاتی مواجه هستند. پس اگر میخواهیم تا کاربران را به سوی خود جلب کنیم میبایست بنرهای تبلیغاتی جذاب را برایشان به نمایش بگذاریم. خلاقیت را فراموش نکنید.
در بین بنرهای ثابت و متحرک، بنرهای تبلیغاتی متحرک جذابیت بیشتری دارند. بنرهای متحرک را میتوان در دو فرمت swf (فلش) و gif (گیف) طراحی و پیاده سازی کرد.
بنرهای فلش:
چون به صورت انیمیشنهای زنده طراحی میشوند، چشم گیر تر هستند؛ اما کاربران برای تماشای این نوع بنرها میبایست نرم افزار فلش پلیر را (افزونهی آن برای مرورگرهای مختلف) روی کامپیوتر خود نصب داشته باشند.
اما ویژگی های یک بنر گیف:
استفاده از افکت های ویژه و جذاب
تناسب با کادر و اندازۀ انتخاب شده
ایجاد متون متحرک و زیبا
استفاده از تصاویر جذاب
نیاز به داشتن نرم افزار خاص بر روی سیستم شما نخواهد بود.
رنگ بندی مناسب:
علاوه بر جلب توجه، بنر میبایست زننده نباشد. در غیر اینصورت علاوه بر این که مخاطب را جذب نخواهد کرد، باعث آزار او و طبیعتاً فرار او از تبلیغات شما خواهد شد! در این جاست که یک بنر با به کارگیری یک رنگ بندی مناسب میتواند از فرار مخاطب جلوگیری کند.